Skiforeningen

Føremeldingen

Skrevet av: Sigbjørn Smith — mandag 02. februar 2015

Dette er en foreløpig og automatisk laget føremelding der teksten du ser under er gårsdagens tekst.Preppestatusen på løypene er automatisk konvertert fra i går (løyper preparert i går har f.eks. nå status "Preparert i går"), menGPS-meldinger i løpet av natten og morgenkvisten vil oppdatere løypene med ny status. Oppdatert føremelding vil være tekstmessig klar mellom kl. 8 og 9.30Det er i dag overskyet vær og temperaturene ligger mellom +2 og +7 grader på morgenen. Det ligger fortsatt snø i de nordlige og høyereliggende områdene, og det ble i helgen preparert løyper ut fra Mylla dam og på Nordåsen i Nannestad. Det meldes om fortsatt bra forhold, men noen bare partier. Så har du ikke satt bort skiene ennå, er det fortsatt muligheter for å få noen ekstra kilometer på distansekortet.For dem som har avsluttet skisesongen, er det bare å finne fram sykkelen for nå begynner det å bli tørt og fint å sykle på de skogsbilveiene som har vært brøytet i vinter. I Nordmarka er det for eksempel fint å sykle inn til Kikut fra Sørkedalen eller Hammeren. Eller du kan ta toget til Stryken/Harestua og sykle gjennom Marka. Her kan du se Løvenskilds brøytekart. På veier hvor det har vært skiløyper, er det fortsatt mye snø.NB: Isen på vannene er høyst variabel og i oppløsning mange steder, så vi fraråder nå all ferdsel over vann.