Skiforeningen

Skiforeningens føremelding

Skrevet av: Anette Borge — torsdag 01. november 2012

Det er idag lettskyet vær og temperaturene ligger mellom -4 og +2 grader på morgenen. Det er skarpt føre tidlig på dagen. Det kjøres løyper fortsatt flere steder. Det er primært løyper på skogsbilveier som det er mulig å preparere nå, og man må regne med å måtte gå litt på beina i starten. Her finner du best forhold: Vestmarka ut fra Skoglund, Krokskogen ut fra Ringkollen, Nordmarka nord ut fra Svartbekken, Stryken/Djupdalen, Mylla og Tverrsjøstallen, Romeriksåsene ut fra Brovoll, Hakkim og Sjonken. Litt lenger nord, finner du også flott skiføre og gode snøforhold på Nordåsen (i Romerikåsene), Hurdal, Lygna (Hadelandsåsen) og Totenåsen. Se føremeldingene for de ulike områdene for mer informasjon.NB! Isen på mange av markavannene har vært usikker i hele vinter. Skiforeningen kontrollerer kun de vannene hvor vi kjører opp skiløyper og kun i selve løypetraseen. På de øvrige vannene og utenfor løypetraseen har vi ikke oppsyn.