Skiforeningen

Skiforeningens føremelding

Skrevet av: Anette Borge — torsdag 01. november 2012

Det er idag lettskyet vær og temperaturene ligger mellom 2 og 5 grader på morgenen. Det er fortsatt greie forhold på skogsbilveiene nord i Marka, men sommervarmen er kommet for fullt og snøen smelter fort og det blir etter hvert mange bare flekker der sola får tak. Her finner du best forhold: Vestmarka ut fra Skoglund, Krokskogen ut fra Ringkollen, Nordmarka nord ut fra Svartbekken, Stryken/Djupdalen, Mylla og Tverrsjøstallen, Romeriksåsene ut fra Brovoll, Hakkim og Sjonken. Litt lenger nord, finner du også flott skiføre og gode snøforhold på Nordåsen (i Romerikåsene), Hurdal, Lygna (Hadelandsåsen) og Totenåsen. Se føremeldingene for de ulike områdene for mer informasjon.NB! Isen på mange av markavannene har vært usikker i hele vinter. Skiforeningen kontrollerer kun de vannene hvor vi kjører opp skiløyper og kun i selve løypetraseen. På de øvrige vannene og utenfor løypetraseen har vi ikke oppsyn.